Kullandığım Adsense Alternatifleri

altetnatif

Merhabalar ben Yasin, 22 yaşındayım bundan böyle bu blog'ta kişisel düşüncelerimi, bilgilerimi, tecrübelerimi ve hayatımdan kesitleri yayınlayacağım. Kaç kişi okur, kaç kişi takip eder, bu yazdıklarım kaç kişiye ulaşır açıkçası çok fikrim yok, ancak hevesim kırılmaz ise devamlı yazmak istiyorum ve bu amaç doğrultusunda ilk yazımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

İlk yazılar genellikle tanışma yazsı olur ancak bu bilgilerin çok gerekli olduğunu düşünmediğim için ve ilerleyen zamanlarda hakkımda sayfası oluşturacağım için şimdilik daha faydalı olmak adına bu makaleyi sizlerle paylaşmak istedim. Konumuza gelecek olursak, blog ve site işleriyle uğraşanlar belli bir zaman sonra verdikleri emeklerin karşılığını alabilmek adına reklam almak isterler ve ilk seçenek tabi ki reklam platformların en kalitelisi olan "google adsense"dir. Ancak, kimi yeterli içeriğe sahip olmadığından, kimi ise google adsense politikalarına uymadığından dolayı kabul edilmez (açıkçası kabul edilmekte basit bir iş değil).

İşte tam da bu noktada google adsense alternatifi reklam platformları devreye giriyor ve bizi büyük bir dertten kurtarıyor. Fakat o kadar çok reklam platformu açıldı ki bunlardan bazıları kazandığınız parayı ödemezken, bazıları gösterimleri ve tıklamaları eksik sayarak hakkınızı yemektedir, bu platformların hangisi dolandırıcı hangisi hak yiyor çalışmadan bilmek imkansız tabi bu yüzden çalıştığım reklam firmalarını size anlatarak az çok fikrinizin olmasını ve doğru firmalarla çalışmanızda katkıda bulunmak istedim.

Benim bizzat çalıştığım firmalar şöyle; reklam-10, cpatrendreklam, wordego, adhood ve son olarak adnow. Bu sistemlerin hepsini sizlere açıklayacağım ancak net olarak belirtmem gereken bir şey var, o da kesinlikle ama kesinlikle reklam-10 firmasını kullanmamanızdır çünkü hem tıklarınızı eksik sayıyorlar hem de ödeme yapmıyorlar. Gelelim sistemleri açıklamaya. (Kullandığım ilk siteden sona doğru)

reklam10

Google adsense alamadığım için kullanmaya başladığım Reklam-10 firması hem tık başına reklam modellerini (bannerlar) hem de pop-up, splash gibi reklamları barındırıyor, banner tık başına 0,15 tl vermekte, splash ve pop-up 1000 gösterim 3 TL vermekte ancak yukarıda belirttiğim gibi hem kazancınızı ödemiyorlar hem de sayımları berbat o yüzden kesinlikle tavsiye etmiyorum reklam-10'u. Beğenmediğim bir reklam platformu olduğu için üstünde çok durmayacağım. İkinci reklam ağına geçebiliriz.

cpatrendreklam
İlk kullandığım reklam-10 firmasından ödeme alamayınca arayışlarıma devam ettim ve reklam-10 sistemine çok benzeyen cpatrendreklam reklam ağını buldum. Ve çokta memnundum ancak biraz fazla kazanmaya başlayınca çalışmak istemediklerini söylediler ki onları da anlıyorum çünkü gereğinden fazla kazanmaya başlamıştım bende reklamlarımı kaldırdım ve ödeme talep ettim, ödemeyi sıkıntısız yaptılar daha önceden de ödememi 24 saat içinde yapıyorlardı ancak son ödeme 10 dk içinde gerçekleşti bu konuda gerçekten çok hızlılar.

-Genellikle bir çok siteyi kabul ediyorlar.
-Arayüzleri çok basit ve kullanışlı.
-Banner ve açılan reklam (splash,pop-up) seçenekleri mevcut.
-Banner tık başı 5 krş, splash ve pop-up 1000 gösterime 2 TL (tam emin değilim bunda) veriyorlar.
-Minumum ödeme limiti 30 TL
-Max 48 saat içinde ödeme (paypal)

Böyle güzel bir reklam ağıydı ancak dediğim gibi çalışmak istemedikleri için reklamlarını sitemden kaldırmak zorunda kaldım ve yeni bir firma arayışına geçtim.

wordego
Cpatrendreklam ile de yollarımızı ayırınca yeni bir reklam ağı arayışına girdim ve Wordego reklam ağına denk geldim, wordego gösterim başına ücret ödeyen bir platform ancak çok çok fazla hitiniz yok ise ve ziyaretçileriniz tek bir sayfada durup çıkıyorsa fazla bir kazanç sağlayamıyorsunuz örnek olarak 11K gösterime 0,73 Tl kazanmışım kullandığım süre boyunca bende fiyat azlığından dolayı bu reklam şirketinden vazgeçtim ve yeni bir araştırma serüvenine başladım.


Tüm arayışlarım sonunda bulduğum, aslında daha önce kayıt olduğum ancak kullanmadığım adhood reklam ağına tekrar rastladım ve kullanmaya başladım çok kullanışlı reklam alanları var ancak sistemi anlamak ve öğrenmek epey zamanımı aldı. Ancak bir ayın sonunda ödememi aldığım zaman her şeyi tam anlamıyla anlamıştım. Sistemi sizlere şöyle anlatayım,

-İlk olarak sitenizi ekliyorsunuz.
-Onaylanınca site düzenle kısmından reklam alanı ekleyip istediğiniz bir reklam kodunu alıyorsunuz.
-Sitenize kodu ekliyorsunuz (tık başına 10 krş veriyor) ve bir ay boyunca 100 TL olan alt limiti geçmeye çalışıyorsunuz.
-Ödeme talebini örnek: Ocak sonunda eğer limitiniz 100 tl üstü ise 1 şubatta otomatik ödeme talebi gönderiliyor.
-Ödeme talebi oluştuktan en geç 30 iş günü içinde ödemeniz gerçekleşiyor. Yani ocakta kazandığınız para en geç Mart ayında banka hesabınıza yatıyor. (Kazancınızdan %20 spotaj vergisi ve %18 kdv kesilir, toplamda %38 vergi kesintisi uygulanır.)

Toplamda 8 ay çalıştım ve 5 ay aralıksız ödemelerimi aldım ancak son içinde sıkıntılar yaşadık sahte tıklama problemleri yüzünden hala ödeme yapılmadı başlarda telefonla yardımcı oluyorlardı ancak daha sonradan telefonlarıma dahi çıkmaz oldular, yani en başta memnun olduğum bir firmayken benim hatam olmayan bir sebepten ötürü ödememi aksattı ve memnuniyetsiz bir şekilde firmayla bağları kopardım 1 daha bekleyip ödeme yapılmaz ise hukuki sürece başlayacağımı belirtmek istiyorum. Gelişmeleri sizinle bu sayfadan paylaşacağım.

Yeni bir reklam firması aramama gerek kalmadı nedeni ise e-postama gelen bir mail idi...

adnow
Yukarıda da belirttiğim gibi e-mail adresime bir mail düşmüştü, gelen mailde andow reklam ağı olarak benimle (siteyle) çalışmaktan memnun olacaklarını belirttiler. Adhood firmasıyla çalışıyorken gelmişti bu mail ve deneme amaçlı siteme yerleştirdiğim reklamdan sistemlerini, ödeme şekillerini ve kazancımı öğrendim, adhood firmasıyla çalışmayı bırakıp adnow ile çalışmaya başladım. 

-Tık başına 0,02 dolar, yani 5,5 krşa tekabül ediyor veriyorlar.
-Reklam alanlarını özel olarak kendiniz ayarlıyorsunuz.
-Ödemeler her hafta paypal üzerinden yapılıyor.
-Sitede sabah 9, akşam 6 çalışan bir yardımcı arkadaş (Ekmel) var online destek alabiliyorsunuz.
-Şimdilik bir sorun yaşamadım ödemeler sıkıntısız yapılıyor. Yaşarsam buradan bildiririm.

Benim kullandığım adsense alternatifi siteler bunlardı arkadaşlar, bunların çoğu bir çok siteyi kabul ediyor (adult, warez vs hariç) tecrübelerimi sizlere anlatmaya çalıştım. Bu ilk yazım yanlışları, kelime eksikliği, cümle düşüklüğü yapmamaya çalıştım, varsa bir hatamız affola, sizlerde kullandığınız ve tecrübe kazandığınız önerdiğiniz veya önermediğiniz reklam ağlarını bizlerle paylaşırsanız sevinirim. Bu yazıda burada son bulur, vatana millete hayırlı olsun. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İş Görüşmesinde Başarılı Olmak